Merhaba arkadaşlar. yeni başlayacak arkadaşlarınn aklındadır genel bu tip konular.
Hep otomobiller için yakıt sarfıyatlarını duyarız " 110 kuruş yaktı abi, çok iyi " felan diye.
Bu söylem artık eskide kaldı. Çünkü benzin-motorin e baya zam geldi. Bundan bir sene öncesinin benzin fiyatları ile şimdikinin arasında dağlar kadar fark var.
YAKIT SARFİYATI ŞÖYLE HESAPLANIR;
Öncelikle yakıt sarfiyatını ölçerken hiç durmadan gidilecek diye birşey yok. Yani "abi depoyu fulledik, burdan bi bastık, hiç durmaksızın 100 km gittik" diye ölçüm yapılmaz. Yapılır da yapılmaz. İşiniz olmadığı halde motora binmek çok mantıklı değildir. O yüzden sırf yakıt ölçeceğim diye 50 km lik bir yere gidip gelip yakıt çölümü olmaz.
Çünkü siz hep uzun yol yapmıyor olabilirsiniz. Şehir içi de kullanılıyordur motor. Gerçek değerler vermesi için normal güzergahlarınız üzerinede gelip giderken hesaplanır.
Depoyu tam doldurursunuz ( full ), sonra isterseniz hiç kontak
kapatmadan gezin veya (atıyorum) bir hafta içinde 100 km yi
tamamladığınızda tekrar depoyu fullersiniz.
En son aldığınız yakıt (litre) kadar sarfiyatınız belli olur. Yakıt ölçme işlemi böyle ;)
Önceki yazılarımda mondial 150 MR nin yakıt sarfıyatı ve 8000 km bakım sonrası yakıt tüketimi başlıklarıma bakabilirsiniz.
Ayrıca yakıt sarfiyatına etki edecek hususları göz önünde bulundurmamız
gerekir. Sağlıklı bir motosiklette yakıt ölçümü yapılmalıdır. Teker hava
basıncı, mekanik olarak herhangi bir arızasının bulunmaması ( motor
parçalarında sorun olmaması, bujinin problemsiz olması vb gibi) gerekir.
Kasksız çıkmayın kesinlikle ;)
150 MR YAKIT DURUMU NASIL ?
YanıtlaSilbu yazıda linkler var :) "Önceki yazılarımda" diye başlayan yazının son kısmına dikkatlice bakın ;)
YanıtlaSil