11 Şubat 2012 Cumartesi

MR Vulture modelin kötü tarafları

Öncelikle şunu belirtmek isterim: Motoru alalı tam bir sene-6500 km oldu ve bugüne kadar herhangi bir nedenden dolayı yolda kalmış değilim. Ama buna rağmen iyi olmayan tarafları yok değil.

Madde madde sıralayacak olursak;

  • Sele ( oturulacak yer ) çok ince veya çok sert bir malzemeden yapılmış. Uzun süreli kullanımda ciddi ağrılara sebeb oluyor. ( Çözüm; döşemeciden sele takımının iyileştirmesini istemek-yaptırmak )
  • Üzerinde gelen lastikler çok kalitesiz. Arka tekerler belki yağışlı havalarda iyi olabilir ama yazın kesinlikle tavsiye etmem.  Ben motorumu alır almaz hemen yeni İRC marka ön-arka lastik aldım, gayet memnunum ve tavsiye ederim.
  • Arka far ve fren ledlerinden %30 u kadarı belli süre sonra çalışmıyor. Neredeyse bütün kullanıcıların ortak şikayetleri bunlardı.
  • Benzin-yedek depo ayar kısmındaki musluk veya çevrelerinden benzin kaçırması. ( Çözüm; Moturunuzu teslim alırken kontrol etmek ve farkettiğiniz anda ücretsiz olarak değiştirilmesini taleb etmek. )
Ortak ama bütün kullanıcılarda görülmeyen şikayetler ise;
  • Egzos susturucunun bozulması ( patlaması ).
  • Akünün kalitesizinin denkgelmesi.
  • Kornanın sudan etkilenmesi ve yıkadıktan-yağmur yağdıktan sonra takılması-çalışmaması.
  • ( Yorumlar vasıtası ile eklemek istediklerinizi yazabilirsiniz. )

   İlk alırken kontrol etmeniz gereken yerler;
  1. Bütün ışıklandırmaların doğru çalıştığından emin olmak.
  2. Vidaların kontrolü. Özellikle en çok dokunulşacak yerler ve motor-egzos bağlantı noktası vidaları.
  3. Aynaların tam sıkılanması. 
  4. Farların ve sinyallerin vidalarının tam sıkılmış olması.
  5. Kullanma klavuzu-garanti belgesini istemek. Bakım yapıldığında işlenmesi için gerekli.
  6. MOTORUNUZU SIFIR ALIYORSANIZ VE EĞER MÜMKÜNSE MOTORUNUZ TOPLANIRKEN BAŞINDA DURUN, KABUL ETMEZLERSE MONDİALİ ARAYACAĞINIZI FELAN SÖYLEYİP MUTLAKA ORADA BULNUNUN. Motorumu ilk teslim alırken aynaların ve sinyallerin tam sıkılmadığı gördüm. Hemen geri dönüp düzelttirdim. Siz siz olun motorun her tarafını kontrol edin !
İyi Yolculuklar...

1 yorum:

  1. Bu motordan ben de kullanıyorum. Füme renk siperlik camı takıldığında harika duruyor. Naked motorlar için fardan bağlantılı oval siperlikler var. Çok yüksek değil. Taktığımdan bu yana hem rüzgarı bir nebze olsun kesti hem de aerodinamikten midir nedir motorun maksimum hızı 10 km arttı. Beşinci viteste 8000 devirde rüzgarsız düz yolda 115'e dayıyorum ibreyi. Önceden 8500 devirde (redline'a yaklaşarak) 105 km/saatle giderdi. Yakıtı arttırıyor bu devirlerde gitmek. Yakıt sarfiyatını minimumda tutmak için 7000 devirin üstünde çok kullanmamak gerekiyor kanımca.

    YanıtlaSil